dinsdag 16 augustus 2011

Herfst & kerst Quilt - Autumn & christmas Quilt

Naast het project van de tweede babyquilt -die ik nog niet mag laten zien- begin ik nu al te denken aan de herfst en de kerst. Ik denk dat dat komt omdat het weer hier in Nederland zo regenachtig is de laatste tijd en ik onze lieftallige weerman Piet Paulusma niet geheel geloofwaardig vind klinken met 'de zomer komt eraan' ^_^. Nou had ik een afbeelding gezien van een leuke quilt in een boek dat wit met blauw is, maar ik ga deze kleuren omzetten naar bruin, rood, creme, zwart, grijs en wit. Het patroon is eigenlijk vrij eenvoudig zoals te zien is op de foto's.


Ik ben zeer benieuwd hoe dit er uiteindelijk uit gaat zien! Wel ben ik nog aan het denken om er iets overheen te maken zoals eikenbladeren of eikels maar moet daar nog een leuk patroon voor vinden (laat staan stofje). 

~*~

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk patroontje! Ga je dat met de naaimachine doen?
    Liefs, mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het patroon lijkt heel veel op de Jacob's ladder? Of vergis ik mij? Mooi blok is dat altijd en zeker met de kleuren die je gaat gebruiken. De babyquilt die je hebt gemaakt voor het buurkindje is ook een schatje zeg!! Met liefde gemaakt, kun je zien! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jij ook een blog hebt. Ik ben nu aan het sparen voor een goeie naaimachine en dan wil ik ook beginnen met een mooie lapjesdeken te maken. Het lijkt me zo leuk dat wat je in je hoofd bedenkt, je met de naaimachine kan maken.
    Ik moet alleen nog wel leren omgaan met een naaimachine. Heb nog te weinig ervaring. Maar heb al genoeg ideeen. Zo wil ik een tentdoek voor kinderen maken van allerlei leuke stofjes en nieuwe gordijntjes voor in de schuur. Sparen dus maar. En wie weet kom ik een keer bij je langs om te kijken hoe jij dat doet. Veel plezier en ik blijv je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt erg leuk van een tentdoek maken voor kinderen van allerlei stofjes! Ze hebben voor stoffen 1x in het jaar een stoffenbeurs, ik ga daar heen met mn moeder (die is ook van het quilten). Zoveel keus daar! Misschien ook wel leuk voor jou om daar te gaan kijken :) Succes met sparen voor een naaimachine ;) Als je keer wilt weten hoe je dat moet doen mag je zeker langs komen! Ik ga binnenkort starten met de vetbollen, ben alleen nog aan het zoeken naar leuke vormpjes haha. Jij ook veel plezier en ik blijf jouw blog ook volgen!

    BeantwoordenVerwijderen